söndag 24 maj 2009

Ärlighet varar längst :)

När jag ändå snackar om tjejer och drömmar och sånt här så kommer jag ihåg en psykologilektion vi hade i 1:an som jag "gillade", eller jag gillade själva grejen som vi snackade om. Vår lärare Anders pratade om att vara uppriktig och hur det påverkar människor vill jag minnas...det var iallafall det jag tyckte var intressant och hur jag sammanfattar den lektionen :P
Sen han pratade om detta har jag känt en stark lust att gå fram till någon riktigt söt/snygg tjej på bussen och bara berätta för henne hur bra hon verkligen ser ut och hur glad hon ska vara för det :) men självklart så kräver en sån här sak mod och det är något som jag aldrig haft för mycket av tror jag ^^ iallafall inte när det handlar om tjejer :P haha! Men tänk på det ni som läser detta, att om ni någonsin säger något sådant till någon, tänk hur ni kan förändra allt från hennes dag, till hennes liv (eller "hans" så klart). Och inte bara hennes, genom att jag skulle gå fram till henne på bussen skulle folk omkring mig hört mig, dom skulle känna någon slags glädje, om det skulle vara någon gammal på bussen skulle den kanske tänka "gud vilken trevlig påg" och kanske berätta det för sina vänner, dvs. om den kommer ihåg det så länge :P och hon tjejen som jag sa det till kommer ju säkert att skina upp ordentligt och sprida glädje till folk omkring sig. Så snälla om ni kan säga något snällt om någon, håll inte inne det - inte om ni har modet att säga det iallafall - utan säg det, sprid lite glädje här i världen :)

Jag själv har fallit offer för detta, inte av att någon sagt det till mig direkt, men indirekt (genom en kompis). Hon ville själv berätta för mig att jag var snygg i matsalen, men det var så mycket folk att hon inte vågade då. Så istället fick jag höra det senare av en av hennes kompisar när jag frågade vad det var hon ville säga innan. Och guuud va glad jag blev, helt seriöst! haha :) tro mig, det hjälper till med att rädda dagen :D

Haha och när jag nu snackar om att man ska säga allt till tjejerna/killarna så måste jag ju leva upp det det själv så jag passar på nu:
Alla som går på ProCivitas vet att vi lätt har majoriteten av de snygga eleverna i Helsingborg på vår skola. Men det finns några tjejer som verkligen sådär, dem e verkligen wow! :) Tänkte lista dem här, sen e det verkligen så att jag inte bryr mig om vad de tycker om att jag tycker så om dem. Om dem väljer att se ner på mig för att jag har mindre pengar än dem eller ser mindre bra ut än någon annan så e det upp till dem, jag tycker ändå att dom är helt...dom e helt enkelt finast :D haha och om sura pojkvänner väljer att attackera mig så tycker jag att ni ska vända era aggressioner mot någon annan som inte berättar för er hur otroligt glada ni ska vara över att få vara tillsammans med dessa tjejerna, jag försöker som sagt inte ta någon ifrån någon, och dessutom hoppas jag fan att ni själva har sagt det jag säger till era flickvänner, för det e dom värda att få höra varje dag!

Linn Nilsson - Du är helt sinnessjukt vacker, verkligen...varje gång jag ser dig stannar jag upp för att se dig liiiite längre för jag har nog aldrig sett något vackrare ansikte. Haha jag ångrar verkligen att jag och Crille inte bjöd med er till något kebabställe efter PPP:et när ni frågade oss om det...
Jannie Schönhult - Du sjunger galet fint Jannie, och du är verkligen en av de sötaste tjejerna på skolan, både när du har ditt underbart lockiga hår och inte :) Ja seriöst, sjukt söt e du :)
Lovisa Nicklasson - Jag måste säga att jag minst sagt älskar din klädstil, den är själva du riktigt riktigt riktigt söt också med ditt röda hår som jag gillar såååå mycket :) och av vad vi har snackat hittills måste jag säga att du verkar vara en helt underbar tjej med humor, du verkar vara lite down-to-earth också och det är underbart att det finns sånna tjejer också :D
Sen har vi också:
Louise Andrén - min honey, du vet redan att jag tycker så mycket om dig att det inte är sant och att du är så galet söt Louise! Och så ska vi inte snacka om dig som person för du är min egna lilla ängel av en anledning :)
Nina Åström - haha, din lilla blondin, nej men guud, haha känns konstigt att du kanske kommer läsa detta för jag vet inte om du vet allt jag tycker om dig...men ja, jag kan väll börja med att säga att jag nog aldrig kommer sluta gilla dig...kanske någon gång, men ja, du vet vad jag menar...att du lyckas få mig att skratta så som du gör och att jag faktiskt trivs så otroligt bra med dig är någonting som betyder något för mig. Som när vi satt i er bubbelpool och så, i vanliga fall hade jag dött av nervösitet, denna gången höll jag bara på att svimma första tiden, men sen blev allt bara så bra för mig och jag vet inte hur länge vi satt där men kul hade jag hela tiden iallafall :) haha

2 kommentarer: