söndag 24 maj 2009

Spela golf med familjen är inte lätt, men kul är det!

Haha kom att tänka på att det gjorde jag igår ju! Skulle lära familjen spela golf :D
Aldeningen till att jag som aldrig spelat golf (kanske 2-3 gånger i mitt liv) hade golfklubbor hemma är att jag och min polare bestämde oss förra året någon gång för att bli golfproffs. Så han köpte ett helt nytt golfset och jag fick låna hans gamla, för små klubbor :P
Inte för att jag vill påstå att jag är i Tiger Wood nivå än, men jag lär mig snabbt, så jag tyckte att det la i min plikt att försöka mig på att lära familjen nu också. Haha så vi började ute i trädgården och lärde oss svinga lite och så :P Och självklart så hamnade typ 10 bollar i grannarnas trädgård, men dom skrattade bara när vi sprang över och hämtade dom sen så det är väll lugnt hoppas jag :P till slut fick dom grepp om allt och vi bestämde oss för att tävla lite...haha självklart så vinner mamma typ som är den minst "händige"...ironiskt nog så kom jag 3:a av 4 pers!
På eftermiddagen gick jag, min syrra och min kusin ut i Hyllinge och skulle svinga så hårt vi ville :P haha det var grymt, vi (jag) sköt bort 4 bollar som ingen kunde hitta så jag fick leka med pitchern och för dom som inte vet vad det är så är den till för att slå så höga slag som möjligt, vilket jag också lyckades fantastiskt bra med :D bra som jag är lärde jag min kusin slå fina utslag :D haha sen när det blev sent stack vi hem och drack varm choklad och kollade på lite film innan han skulle hem och det var dags att lägga sig ^^ det var då jag började blogga lite så här impulsivt faktiskt ^^
Så ett tips för alla är att testa golf någon gång, även om du tycker att det är en "jävla snobbsport"! Det e sjukt kul att tävla och det är otroligt chill att stå i solen och bara slå mot en boll och se vart den landar! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar