måndag 6 juli 2009

Gitarr, Mr. Myagi och Naughty Gardenboy

Yes under sommaren så har jag gjort en massa redan, varit och tränat i Danmark med typ 7 landslag som tränade inför VM/Universiaden :) sjukt jobbigt men det var nice, så fick man lite tränings-sug igen :)

Sen så har man blåst upp en fin grön-vit liten pool på vår altan som vi har fyllt med vatten som jag och pappa kan ligga och schteka och käka glass och jordgubbar i på helgerna, om jag inte har något annat för mig ^^

Usch och fy...haha :P jag har kommit på en ny sak man ska säga till folk som man önskar typ blev överkörda av en lastbil eller typ jag vet inte...drunknade eller något annat segt :P man ska säga: Gå och vaxa en bil! För shit va drygt det är, och jag fattar varför Karatekid vann till slut i filmen, all den ilska som han ville släppa lös på hans tränare Myagi eller vad han nu heter gick ju direkt mot hans motståndare....så Wax on, wax off - det är något som jag vill rekommendera alla som är trötta på livet och vill uppskatta det lite mer. För det lär ni göra, det gjorde jag :P haha

Självklart har jag jobbat med annat också under sommarn. Faktiskt andra sommaren i mitt liv som jag jobbar....lite hemskt måste jag fortfarande säga att det är. Allt det här med att gå upp tidigt och inte kunna äta när man vill är nog inte min grej precis ^^ men jaa man har ju varit Cleas' (Crilles pappa) lilla gardenboy och tatt hand om allt tungt och svettigt jobb i hans trädgård och grannens, som för den delen är en kvinna ;D haha nejnejnej, hon tänder inte på en ung och oskyldig vältränad kille med bar överkropp och nice bränna....men vad gör man, bara att jobba vidare ju ^^ kan inte klaga på lönen så :)

Och innan Crille stack iväg på sin tågluffning kom han och lämnade sin gitarr hos mig och sa: "varsågod, när jag kommer tillbaka ska du kunna spela minst en låt!" haha och jag sken ju upp och tänkte nu är min chans här att uppfylla en livsönskan: att lära sig spela gitarr, iallafall lite bra :) jag tycker att jag har jobbat på bra med det där och lär mig verkligen...snart kan jag ragga lite lätt på brudarna på gröningen också kanske :)

Aja dags att dra igen för mig då :) Träning på schemat förstår ni ^^

Ciao!

2 kommentarer:

  1. universiaden är som OS inte VM... :D

    SvaraRadera
  2. hahaha!
    Hoppsan ja...du har inte tänkt på att man kan träna inför de båda? ^^
    Puttinutt, vem är det som försöker lära mig om sport...jag undrar ju det...men ja...du har iallafall förstått konceptet: universiaden ;) good job mate! (Y) haha

    Ciao!

    SvaraRadera