söndag 12 juli 2009

Glass!

För er som känner mig så vet ni att det finns några saker som jag bara älskar :) och vissa av sakerna är:

Sömn - låt mig sova så länge jag vill så lovar jag att vara duktig och glad så länge ni vill!
Tjejer - det finns inget alls som är bättre! inte än dom jag ser iallafall :)
Glass! - sååå gott :) mer behövs inte sägas :D

Aa grejen är den att jag diskuterade glass med en vän för inte så länge sen, och jag svor till henne att jag en dag skulle äta världens dyraste glass. Och detta tänker jag uppfylla! Jag har varit duktig och gjort research på det och det visar sig att i New York City finns ett ställe vars hemsida finns här under!

Där kan man köpa en glass som är världens dyraste glass! $1,000.00 kostar den! :D kolla själva längst ner på sidan :D haha så iallafall, tänkte berätta lite om vad man får i glassen, men för er som inte orkar läsa så finns en video om det också.

Så det hela är bara en "trekulors-kulglass" :D Så allt är serverat i en (följande ord är engelska) goblet av kristall. I denna "bägaren" så har man smörjt in sidorna med VÄRLDENS MEST SÄLLSYNTA CHOKLAD + VÄRDLENS DYRASTE CHOKLAD :P i själva bägaren sätter han in tre "kulor" av Tahitisk vaniljglass med BÖNOR FRÅN TAHITI och VANILJ FRÅN MADAGASKAR. De kulorna täcks sedan över med 23 KARATS ÄTBART GULD och sedan tillsätter man ännu mer av de där exklusiva chokladen som - om man vill - man kan hitta namnen på i videon nedanför. På allt detta tillsätts även en blomma av guld och VÄRLDENS ENDA KAVIAR FÖR DESSERTER.
Haha som att detta inte räcker så äter man glassen med en 14 karats guldsked som man får när man är klar med glassen :D

Haha yupp, den ska banne mig jag smaka :D I DETTA LIVET! vissa might think att jag är en riktig idiot som tänker spendera runt 7-8 tusen kronor på en glass, men jag anser att det är en rätt kul grej att spendera pengarna på, plus att jag får besöka The Big Apple igen :D

Här kommer videolänken:

Och då själva stället som säljer glassen/bevis på priset och allt:

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar