söndag 6 december 2009

Flygvapet is tha shiet!

Ja då var man hemma från helgens "Flygvapnets Frivilliga"-läger! Första gången för mig, andra för min syster (som tvingade dit mig - vilket jag är grymt glad över!). Vi hade det så grymt kul och jag kan inte säga så mycket, men lite kul saker hände så klart.

Under dag 1, gissa vem Denis råkar stöta ihop med när vi ska byta byggnad efter något som de valde att kalla "fyspasset"! Självklart så råkar jag gå ut ur byggnaden samtidigt som den lätt snyggaste tjejen går ut från byggnaden! Haha typiskt att hon ska vara trevlig och skön också, så vi börjar hänga och gjorde det hela helgen dessutom typ. Det gillas! Vi råkade till och med förstöra vår "lediga kväll" då alla egentligen kunde vara upp till 23:50 men blev tvungna att lägga sig redan 22.00 för att hon och jag lekte lite. HAHA va fel det låter! Men jaa, jag råkade välta en stor kruka och en växt med rumpan, så ja, då blev Kapten sur...menmen, kul hade vi :) Sen sminkade hon mig med blå färg när vi skulle leka skadade inför en rygg- och nackskyddsövning.
Aja, detta tyckte jag lätt var en av höjdpunkterna med lägret iallafall!

Under dag 2 & 3 gjorde vi en massa saker - vi fick klättra in i ett JAS Gripen 39 luftinsug som kyler dess motor. Inte något man gör varje dag precis. Sen så åt vi en "fin" middag (tacco) civilt och uppklätt (vilket det inte var många som kunde klara av, eller så fattar de inte vad "fint" är).

Jag har ju lätt bestämt mig för att militären är något för mig nu! Älskar kläderna, älskar gemenskapen, älskar plikten och makten och allt annat fint som finns inom militären! Så det blir: Lumpen - Officershögskolan (pilotutbildning - om inte något annat som intresserar mig) - Pilot (eller som sagt, något annat kanske). Eller så åker jag ut som militär i utlandet lite först med någon fredsbevarande styrka efter lumpen? Något blir det iallafall! :)


Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar