torsdag 3 december 2009

Jag är snabbare än mig själv - men vem är jag då?

Man kan aldrig vara snabbare än ljuset då dt är relativt till oss och vår hastighet. Och även om vi åker i ljusets hastighet så skulle vi inte känna det så vi fortfarande hade varit omsvepta av ljus = ljuset finns, alltså färdas det snabbare än oss återigen. Detta är inte MIN teori, detta är bevisat av astronomer och folk som kan detta.

Men om vi säger att vi skulle kunna åka snabbare än något ljus? Vad skulle det se ut som? Och hur blir en sån inbromsning? Jag menar….vart stannar man, i vilken tid stannar man om man reser en 1000-dels mikro-nano sekund (om det ens finns något sånt) i den hastigheten? Självklart rör man sig i tiden, men kan man ens filosofera om till vilken tid vi hade rört oss MOT eller FRÅN?

Så kan man vara snabbare än sig själv, och vem är man då?

Lek med tanken så länge och läs nedanstående inlägg vet jag!


1 kommentar:

  1. "1000-dels mikro-nano sekund"= en atto-sekund. Eller 1*10^-18 s.

    Vad gäller färdas snabbare än ljuset så tror jag du omvandlas till energi enligt relativitetsteorin och om jag inte minns fel så dyker svarta hål upp här någonstans. Gissar man.

    :P

    SvaraRadera