torsdag 24 december 2009

Jag vägrar tro att djävulen är ond och tror att adventskalendern har en mening

Först till kalendern:
Jag menar att alla siffror på adventskalendern är utplacerade medvetet och med en mening! Men vilken! Jag har dratt streck mellan siffrorna, jag har adderat siffror i olika kvadrater, men jag får ingen ordning på det! Men eftersom siffrorna ligger på samma ställe varje år så måste det finnas en början och en anledning till att man behöll det så? Någon som har någon aning om hur det är? ^^

Sen till djävulen:
Jag tror att djävulen är lika god som Gud. De två är bara gudar över två olika ställen varav det ena är lite bråkigare än det andra och de har olika tillvägagångssätt för att skapa lugn. Men som sagt vill djävulen bara ha frid och lugn i sitt "rike" också! Jag menar....varför skulle han vilja ha slagsmål och så bland alla? Jag menar, han har ju ändå ett rike att stå för och representera, som gud över ett rike vill man väll ändå att befolkningen ska vara representabel och ordningsfull annars vinner han ingenting på det ju?

Jag veeeet! Där finns en massa hål i min djävuls-teori, men alla teorier har väll hål? Vissa mer än andra bara ^^ Men liiite vett är där också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar