torsdag 3 december 2009

Ointelligent idrottsman...

Ligger här hemma och tänker lite. "Sällan" säger de som känner mig och suckar lite sådär "du är fan patetisk Denis"-aktigt åt mig. Men jag tänker inte på tjejer, eller glass, eller att sova just nu...Jag ligger och tänker på skolan faktiskt...Just nu har det kört ihop sig för mig i mitt liv...jag trodde att jag hade koll på allting och vips så lyckades jag ändå skjuta upp och glömma saker så att ALLT hamnade samtidigt. Och nu klarade jag inte av att få allt undanstökat heller så jag ligger här hemma och tänker på hur jag bäst kan göra för att lösa att jag inte har lyckats skriva en 7 sidor lång akademisk uppsats i SvB som ska in imorgon. Det är en uppgift som bör bearbetas i ungefär 2 veckor innan den lämnas in...stabilt Denis (Y) Går ju inte att be om lite mer tid heller tror jag eftersom vi har fått den framflyttad 2 gånger innan redan...Mmm, det verkar som att det blir ett FETT stort IG- på då ju...Satan...

Men jag är fan inte ämnad för skolan. Jag kan INGENTING om INGENTING, verkligen, jag är bara en allrounder som kan pyttelite om saker och ting. Det jag verkligen kan mest om är sånna saker som man inte kan använda till något material, lixom, jag vet vad som funkar med vissa personer och inte. Kan väll kalla det att jag har hög social kompetens kanske? Eller jag vet inte, men det känns bara som att jag är bra på att vara en "människokännare" och INGET annnat? Samtidigt som jag älskar att lära mig nya saker vilket man får göra i skolan, men om det bara hade varit det det gick ut på hade det varit chill....nu ska man göra uppsatser och prov och skit som verkligen inte har med ATT ta in kunskap utan HUR PASS MYCKET du tar in kunskap att göra....Jag kommer ihåg en massa från lektionerna och det jag läst, men inte allt ju? Och jag fattar inte varför det ska vara så att lärare ska testa oss på det de tycker är viktigt på prov och så när vi egentligen borde testa oss på saker som vi har tagit in, det vi gillar mest av allt detta och försöka använda detta...svårt att göra såklart, men nu blir det inte heller rätt ju? Varför anser historieläraren att det är viktigt att veta vad som hände under Versaillesfreden? Det är väll för att detta är en stor händelse i världshistorien och en sak som han förmodligen har snappat upp och lärt sig mycket av, men varför ska en elev inte bli testad på andra saker som hände parallellt med Versaillesfreden som intresserar eleven mer? Räknas inte eleven? Det är ju ändå honom/henne man lär och ska utbilda till något? Nej jag vet inte, men ibland känns det bara fel för mig att vi ska tvingas lära oss ALLT...

Det sägs ju att idrottare är intelligenta och de som motionerar har högre IQ, och fine, jag tror de, men jag är inte en idrottare isåfall, och det är mer det som gör ont....som ointelligent kan man klara sig, men att idrotta is what I do :/

Därför är lumpen och kanske tillochmed en karriär inom försvarsmakten aktuellt för mig...jag vet inte, känns som en någorlunda skön sak att syssla med, vara ute och göra en sak som man kan hela tiden och bara jaaa...jag vet inte, jag har ju inte upplevt det, men verkar rätt iallafall...

Som en parantes här i slutet vill jag bara säga till Caroline Lindaus "pojkvän" Tedh att: du, jag menar verkligen det jag skrev här nere i något inlägg, hon är så jävla het och verkar vara en riktigt skön tjej! Men, haha, lycka till med henne :) Och var glad för att hon fastna för dig, jag har inget emot dig men jag tror ändå att vi båda tycker att du var den av er 2 som fick den stora vinsten :) haha

Ciao!

7 kommentarer:

  1. fy fan vad weird sagt, riktigt sjukt.

    SvaraRadera
  2. Gillar när anonyma personer har något smart att komma med. Verkligen moget ju ;) Vilket var det som var så weird undrar ju då jag...

    SvaraRadera
  3. Haha, redan i den högsta graden av stalker i 18 års-åldern.. din framtid ser verkligen ensam och patetisk ut.

    SvaraRadera
  4. Kul att du gillar det jag skriver iallafall :D Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  5. gulligt att du vågar stå för vad du tycker Denis!

    SvaraRadera